Salgsbetingelser

 

Kjøpsbetingelsene gjelder for alle leveranser fra MissOrganic.no, med mindre spesielle vilkår blir avtalt på forhånd. MissOrganic.no eies av Way of Living AS.  Organisasjonsnummer: 996.175.502MVA 

 

Det er alltid daglig leder som er anvarlig for innhold på MissOrganic.no

 

Daglig leder:   Bente Tapper
Telefon: 97577766
E-post:  
kundeservice@missorganic.no

Adresse:
Borchgrevinks vei 6
7020 Trondheim

 

Dokumentasjon og brukerveiledning

Der det finnes dokumentasjon og brukerveiledning følger dette med varen, som oftest på selve varen eller på emballasjen. Dersom du har behov for ytterligere dokumentasjon og informasjon er dette av veiledende art. MissOrganic.no står for at varene oppfyller kravene fra norske myndigheter og Mattilsynet som kontrollerer og godkjenner alle varer importert til Norge.

Leveringstidspunkt og transport

Varene fra MissOrganic.no anses for levert når forbrukeren har mottatt varene. Varene leveres i utgangspunket med pakkesporing, men det er også mulig å velge alternativ transport uten pakkesporing (brevpost) og henting i fysisk butikk i Trondheim.

Ved bruk av brevpost eller "pakke i postkassen" som fraktmetode anses varen som levert når den er sendt fra vårt lager. 

Vi krever ikke mobilnummer, men anbefaler å legge inn dette slik at man får varsling fra posten når varen er klar for henting.

MissOrganic.no leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Dersom du ønsker varene levert til et annet land, eller til Svalbard eller Jan Mayen, kan du kontakte oss for prisoverslag.

Vi sender ikke i postoppkrav. 

MissOrganic.no gjør oppmerksom på at dersom en levering blir returnert til oss grunnet feil opplysninger fra kunde, vil kunde bli belastet ny frakt i tillegg til gjeldende gebyrer fra speditør (normalt returgebyr fra Posten/Bring, eventuelt annen speditør om dette er benyttet).

Ved feil opplysninger fra kunde menes, men ikke begrenses til, feil postadresse, postnummer, navn (for eksempel ikke navn på postkassen) eller lignende som gjør at pakken ikke kan leveres og derfor blir returnert. 

Vi utøver gjenbruk så langt det lar seg gjøre. Det kan derfør hende du mottar ordren din i allerede brukt postemballasje (f.eks pappeske). 

 

Betaling

Dersom bestillingen betales med kort, reserveres beløpet fra konto ved bestilling. Beløpet trekkes ikke fra konto før varen er sendt fra lager. Dersom varen betales som faktura, sender Klarna faktura når personnummeret er godkjent og bestillingen blir sendt fra vårt lager. Betalingsfrist er normalt 14 dager, men du kan i noen tilfeller velge andre vilkår.

 

Leveringstider

  • Normalt innen 6 virkedager. MissOrganic.no benytter Posten som distributør og følger Postens åpningstider.
  • Dersom du betaler med bankoverføring beregnes leveringstiden fra det tidspunkt betalingen er registrert som mottatt i vårt system.

 

Tilbud og kampanjer

Tilbud gjelder alltid så langt lageret rekker, med mindre annet er spesifisert

 

Reklamasjon eller angrerett

Ved eventuelle feil eller mangler må kunden innen rimelig tid informere MissOrganic.no om dette. Det er kundens plikt å fremvise feil og mangler.

Angrerett

Etter angrerettloven har man 14 dagers angrerett, og varen kan fritt sendes tilbake til MissOrganic.no. Den må da være ubrukt og fremstå slik at den kan selges på nytt. For varer med begrenset holdbarhet er din klagemulighet avgrenset til holdbarhetsperiode. Dersom du angrer kjøpet ditt kan du fritt sende den tilbake, men står selv ansvarlig for porto, levering og retur. 

Du kan velge å benytte angreskjema, men det er valgfritt. Det kan i så fall lastes ned her

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel med varen må forbrukeren innen rimelig tid etter h*n oppdaget, eller burde ha oppdaget den, gi beskjed til selgeren. Reklamasjon må skje innen produktets utløpsdato (hvis kosmetikk/hudpleie) og senest 2 år etter at forbrukeren overtok varen.  
Det skal i reklamasjonsmeldingen angis hvilken feil eller mangel som påberopes.

MissOrganic.no sitt mangelansvar følger forbrukerkjøpslovens bestemmelser. Hvis det foreligger en mangel etter loven har MissOrganic.no rett til å tilby retting eller omlevering. Dersom MissOrganic.no sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med forbrukerkjøpsloven, kan det ikke kreves prisavslag eller heving av kjøpet.

MissOrganic.no påtar seg ansvar i henhold til den til enhver tid gjeldende lovgivning, men påtar seg ikke ansvar i videre omfang enn det som til enhver tid følger av gjeldende lovgivning.

MissOrganic.no er uten ansvar for direkte eller indirekte tap kjøper påføres grunnet force majeure hendelser, herunder streik, lockout, krig, brann, naturkatastrofer, stans i levering av teletjenester eller elektrisitet, m.m. Kjøpet kan heves helt eller delvis dersom slike forhold har varig karakter. Dersom force majeure hendelsene har midlertidig karakter kan begge parter kreve leveringstiden utsatt.

Pris og betaling

Hos MissOrganic.no kan du bestille dine varer online og betale med Visa, Mastercard, Vipps og Klarna Faktura eller Klarna Konto. Betaling gjennomføres via våre partnere Bambora eller Klarna. For din sikkerhet benyttes 3D Secure. 

Alle priser er i Norske Kroner (NOK) og er inkludert merverdiavgift om ikke noe annet er oppgitt.

 


Sist oppdatert: 15.01.2020